pondelok 19. novembra 2018

PEČENÉ GAŠTANY 🌰🌰🌰


Ach ako ja mám rada gaštany! Veľmi 😋 Najlepšie chutia pečené na dreve, z vianočných trhov zásadne neodchádzam bez nich. Akurát, že na pečených gaštanoch si rada pochutím oveľa častejšie ako zájdem na vianočné trhy🤔
Doma som ich robila viackrát, vždy boli fajn, ale nikdy nie výborné. Chuť áno, ale kým som ich horko-ťažko ošúpala, stratila som záujem. Vrchná škrupinka išla dolu zle a ak sa aj náhodou pekne zlúpla, problémy narobila šupka pod ňou. Pricucla sa ku gaštanu, nie a nie dolu 🤦  
Po viacerých experimentoch som konečne dospela k funkčnému postupu, ktorý mi absolútne vyhovuje. Gaštany sa domäkka prepečú, no nevysušia a škrupinka ide dolu ľahučko aj s tou chlpatou potvorou pod ňou. 


Suroviny
gaštany
voda


Postup
Celé gaštany vložím do vhodnej nádoby, zalejem vodou a nechám odstáť 24 - 48 hodín.
Niekto do vody pridáva aj soľ, ja nie. Zato ju sem-tam vymením za čerstvú.

Gaštany narežem jedným rezom cez "bruško", alebo dvoma do kríža. Tento krok nevynechajte, inak vám môžu počas pečenia v rúre strieľať 💣💥 
Gaštany rozložím na plech, bohato poprskám vodou (nešetrím) a dám piecť.
Pečiem ich v strednej časti vopred vyhriatej rúry na 250°C asi 10 - 15 minút, následne teplotu znížim na 200°C a dopekám cca 20 minút. Nepečiem ich dlho, aby sa nevysušili (to už sa na nich zvykne vytvoriť kôrka), mali by zostať jemné a mäkké.
Úvodná vysoká teplota zabezpečí, že sa škrupinka pekne otvorí a bude dať ľahko zvliecť. Následné zníženie teploty ochráni gaštany, aby sa už obnažené príliš nespiekli.
Ak chcete zabezpečiť, aby boli čo najvláčnejšie, aj počas pečenia ich pokropte vodou, alebo na dno rúry vložte pekáč s vodou, ktorá sa bude odparovať.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Printfriendly