streda 17. septembra 2014

ČUBRICA - zmes korenia


Načo kupovať vopred namiešané a možno už aj dlhšie skladované zmesy, keď je tak jednoduché vyrobiť si ich doma. Čerstvé, s neodolateľnou arómou. 


Suroviny
4 PL sušená saturejka
4 PL senovka grécka (semienka)
3 PL kukuričná múka
2 PL červená paprika (mletá)
chilli podľa chuti


Čubricou zvyknú volať saturejku (rastlinku), ale čubrica je aj zmes korenia, ktorej saturejka je podstatnou zložkou. Táto zmes je známa aj ako šarena soľ. Známa je z balkánskej kuchyne. Ja som sa s ňou stretla prvýkrát pred rokmi v Bulharsku. Odvtedy ju rada používam vo svojej kuchyni. Hodí sa do šalátov (napr. šopský), mletého mäsa, ku strukovine. Zvyknem ňou tiež ochutiť biely jogurt, je to výborné osvieženie ku grilovanému mäsu.
Zmes si miešam v rôznych pomeroch a množstve, podľa chuti a potreby. Poslednú som robila podľa dávkovania v rozpise surovín, výsledné množstvo je na fotke - jedna veľká a jedna malá korenička.
Základ čubrice tvorí saturejka, senovka, kukuričná múka a mletá červená paprika. Môže sa pridať aj chilli, cesnak, soľ. Ja robím základ bez soli, pretože zmes často kombinujem s fetou a tá je sama o sebe slaná dosť.
Aj farba hotovej zmesi môže byť rôzna - tmavšia, či bledšia, podľa použitých surovín (pomeru, množstva, kvality..).
Postup
Kukuričnú múku krátko nasucho opečiem na panvici a nechám vychladnúť. Semienka senovky gréckej pomeliem, pridám zvyšné suroviny a všetko spolu dobre premiešam. 
Hotovú zmes uchovávam v uzavretej nádobke, skladujem v suchu. Veľká korenička mi vydrží zvyčajne do ďalšej sezóny. Potom nasuším saturejku a spravím si čerstvú.

1 komentár:

Printfriendly